Átalakulóban van a világ italpiaca: a fogyasztók évről évre az egészségesebb termékeket keresik, ami alapvetően az ásványvízgyártóknak kedvez.

asvanyviz-526x400A globális italiparban mértékadó, kutatással és tanácsadással foglakozó cég, a Beverage Marketing Corporation 2010-es felmérése szerint 2009-ban Magyarország 110,7 literes egy főre jutó ásványvíz fogyasztásával a kilencedik helyen állt a globális rangsorban, amellyel éppen megelőzte az Egyesült Államokat, ahol 108 liter ásványvizet fogyasztott el egy átlagos amerikai fogyasztó. 2003-ban hazánkban még 61,4 liter volt a személyenkénti fogyasztás, azaz öt év alatt 80%-kal nőtt az egy főre jutó ásványvíz mennyiség.

A magyarországi kiskereskedelmi ásványvízpiac – az AC Nielsen piackutató felmérése szerint – 2009-ben mennyiségben 5%-kal 923 millió literre nőtt, értékben viszont csak 4,4%-ot emelkedett 47,5 milliárd forintra 2008-hoz képest.

Utóbbinak az lehet az oka, hogy a gazdasági válság nyomán a hazai fogyasztók ebben a termékkategóriában is érzékenyebbek lettek az árra, így előtérbe kerültek az alacsonyabb árfekvésű, sajátmárkás ásványvizek

mennyi-vizet-kene-innom

A növekvő igények kiszolgálása érdekében elkészítettük palackozó telepünk jövőbeni látványtervét